Főoldal » Felső menü » Rólunk » Sajtó » Archívum

Tisztelt Látogató!

E dokumentum archivált tartalom, amely elavult, nem hatályos információkat is tartalmazhat. Kérjük, hogy a dokumentumra való hivatkozást megelőzően az ÁNTSZ központi (www.antsz.hu), valamint az országos intézetek honlapjainak aktuális tartalmakat megjelenítő oldalain szíveskedjen tájékozódni.

Központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez való kapcsolódás (EFER kapcsolódás projekt) az Országos „Frédéric joliot-curie” Sugárbiológiai és Sugáregészségügyi Kutató Intézetben

2014.10.16. Nyomtatás

Újabb hatósági eljárások esetében válik lehetővé az elektronikus fizetés. Az Országos Tisztifőorvosi Hivatal (OTH) után az Országos „Frédéric Joliot-Cuire” Sugárbiológiai és Sugáregészségügyi Kutató Intézet (OSSKI) is csatlakozik az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszerhez (EFER). A projekt az Európai Unió támogatásával, az Elektronikus Közigazgatási Operatív Program részeként, az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg, összesen 51 394 350 forint ráfordítással.

Az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) egy olyan központi elektronikus fizetési szolgáltatási és elszámolási rendszer, melynek segítségével az ügyfelek a közigazgatási ügyek kapcsán felmerülő fizetési kötelezettségeiket elektronikus ügyintézés során bankkártya, illetve internetbank, a személyes megjelenéssel járó ügyintézés során pedig bankkártya segítségével is teljesíthetik. Emellett megmaradnak az eddigi befizetési lehetőségek is.

Az Országos Tisztifőorvosi Hivatal egy az idén tavasszal indult projekt keretében szintén csatlakozik az EFER rendszerhez. A most induló újabb projekttel az Országos „Frédéric-Joliot” Curie Sugárbiológiai és Sugáregészségügyi Kutató Intézet egyes fizetési eljárásai esetében is lehetővé válik az elektronikus fizetés.

Az OSSKI feladatai több mint ötven éves fennállása óta folyamatosan bővültek. Fő tevékenységi területe a sugárbiológiai és sugáregészségügyi kutatás, képzés, szakvéleményezés, szaktanácsadás, sugárzás-monitorozás, valamint a munkahelyi, környezeti és orvosi sugárvédelem. Elsősorban az utóbbiak kapcsán merül fel igazgatási szolgáltatási díjbefizetési kötelezettség.

Az igazgatási díj befizetése jelenleg kétféle módon történhet: banki átutalással vagy sárga postai csekken. A befizetés mindkét esetben csak a bankszámlán jelenik meg, amit a rendszer függő tételként kezel, egészen addig, amíg a jogosult visszajelzése nem történik meg.

Fentiekből kiindulva a projekt célja többek között az egyes közigazgatási eljárások és a pénzügyi tranzakciók egyértelmű megfeleltetése, a díjak pontos, késedelem nélküli beszedése, a visszaélési, csalási lehetőségek minimalizálása, a díjelszámolások visszakereshetőségének biztosítása, valamint konzisztens, naprakész analitikus adatok biztosítása elemzésekhez, döntés-előkészítéshez.

Az elektronikus fizetés lehetőségének megteremtése egyaránt növeli az OKBI által nyújtott szolgáltatás eredményességét és hatékonyságát, valamint az Intézet költségvetésének átláthatóságát. Az EFER által biztosított elszámoló funkció igénybevételével bővülnek a hatósági ellenőrzési lehetőségek, valamint kevesebb időt kell majd az állampolgároknak és a gazdálkodó szervezeteknek az ügyintézéssel eltölteniük, összességében pedig javul a szolgáltatások színvonala.