Főoldal » Felső menü » Ügyintézés » Általános tájékoztató

Elektronikus ügyintézés

2016.01.13. Nyomtatás

Tájékoztató az elektornikus ügyintézés folyamatáról.

Az ÁNTSZ elektronikus ügyintézés (e-ügyintézés) oldalán lehetősége nyílik arra, hogy az internet segítségével a nap bármely szakában, akár otthonában, sorban állás nélkül, elektronikus úton kezdeményezzen hatósági ügyintézést az ÁNTSZ Országos Tisztifőorvosi Hivatal, illetve országos intézetei hatáskörébe tartozó ügyekben.

E lehetőség igénybevételéhez szükséges technikai feltételekről a Technikai Segédlet alatt tájékozódhat. Az itt részletezett technikai feltételek megléte esetén, az elektronikus úton történő ügyintézés elindításához kattintson a bal oldali menüsorban található Nyomtatványtár/Elektronikus formanyomtatványok menüpontra.

A veszélyes anyaggal, keverékkel történő tevékenység bejelentés, annak változás bejelentése, továbbá a veszélyes anyag, veszélyes keverék, biocid termék és veszélyes biocid termék bejelentését 2012. április 30-tól az OSZIR Kémiai Biztonsági Információs Rendszeren szükséges megtenni. A bejelentés érdekében honlapunkon regisztrálni szükséges. A regisztráció és a bejelentés segédletei honlapunk főoldalán, a felső menüsorban lévő „OSZIR” menüpont alatt találhatók.

Technikai segédlet

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy személyes Ügyfélkapu létrehozásával elektronikus közigazgatási ügyintézést kezdeményezhetnek és szolgáltatásokat vehetnek igénybe az ÁNTSZ honlapján. Az Ügyfélkapu létrehozása még nem jelenti a szolgáltatás igénybevételét, az csupán a "kaput" jelenti ahhoz.

A kitöltött, feladásra előkészített dokumentumok feltöltése a Kormányzati Portálon történik. A feltöltés feltétele az Ügyfélkapu-regisztráció, valamint a saját gépen, az Általános Nyomtatványkitöltő alkalmazással (ÁNYK) kitöltött űrlap.

A nyomtatvány kitöltésének és elektronikus úton való továbbításának menete:

    • Töltse le és telepítse az Általános Nyomtatványkitöltő alkalmazást
    • Töltse le és telepítse az illetékesség szerint kiválasztott intézet oldaláról a szükséges nyomtatványt
    • A kitöltött űrlapot küldje be az Általános Dokumentumfeltöltő segítségével. (Ehhez Ügyfélkapu regisztráció szükséges!)

    A Kormányzati Portál Általános Dokumentumfeltöltő szolgáltatásához, valamint az Ügyfélkapu és az ÁNYK használatához kapcsolódó kérdésekkel a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) által működtetett Kormányzati Ügyfélvonalhoz lehet fordulni telefonon, a nap 24 órájában hívható 1818-as kékszámon.